Total Pageviews

Wednesday 15 January 2014

Anak demam perlukan Vitamin, selain ubat.

Bila anak2 saya demam, selain bagi ubat doctor dan selalu mandikan/ lapkan dengan Basic H dan air sejuk..saya wajib bagi mereka makan vitamin. Lagi pulak, masa demam, anak-anak saya akan kurang berminat untuk makan dan minum..bermaksud vitamin yang masuk dalam badan akan kurang & anak2 akan mudah untuk alami dehydration. Kalau dah start dehydration tu, mula la kena warded utk drip, masuk antibiotik etc..kan? hehe

Ini Basic H 

Campur dengan sedikit air untuk demah anak yang demam panas

Ini vitamin2 yang saya bagi untuk anak-anak saya :

Meal Shakes, Vita C, Nutriferon & Omega Guard

1. Jika selalu selsema dan demam,boleh cuba Meal Shakes untuk anak-anak berusia 1 tahun keatas. Tak perlu setiap hari, 3-4 kali seminggu dah memadai. Boleh campur dalam susu,satu sudu kecil. Sangat sedap sbb mealshake ni perisa vanila dan sangat wangi. Didatangkan dalam bentuk serbuk,lengkap dengan kandungan multivitamin dan protein.

2. Untuk bayi/anak2 yang masih breastfeed,susu ibu adalah penawar terbaik dengan syarat ibunya mengambil makanan yang bersesuaian dan berkhasiat. Jika anak demam/batuk/selsema, ibu boleh ambil 2 biji Vita C Sustained Release dan dipatahkan dua (satu tablet mengandungi 500mg vitamin C) 100mg akan dibebaskan setiap 1jam. Jika sakit badan kita selalunya memerlukan lebih vitamin C, jadi patahkan agar 500mg tersebut boleh diserap sekaligus dengan cepat untuk pertahanan badan dari penyakit. Shaklee ada juga keluarkan Vita C Chewable 100mg, sesuai untuk anak2 yang dah boleh mengunyah.

3.Jika kanak-kanak batuk berkahak (speahly kanak-kanak yg tak reti buang kahak sendiri melainkan ibu bapanya yang tolong ataupun terpaksa guna neb) selalunya kita akan bawa anak ke klinik dan sedut buang kahak kan? Tapi proses buang kahak ni mmg x selesa utk anak2 sebenanye, and after a while kahak ada balik. So,alternatif yang paling selamat, mudah dan berkesan ialah dengan beri makan Omega Guard sebiji je sehari. Utk yg kecik sgt, just cucuk capsule dgn jarum and picit dlm mulut or masuk dlm susu. Anak2 saya? Diorang kunyah je..siap mintak lagi hehe..


4. Nutriferon pulak? 

Para saintis dan komuniti perubatan telah mengenalpasti interferon sebagai sesuatu yang amat penting bagi fungsi imun yang sihat. NutriFeron merupakan satu-satunya pemakanan tambahan di U.S. yang dicipta oleh penemu interferon yang boleh menambahkan penghasilan interferon di dalam badan secara semulajadi.*


Apa itu interferon?

Interferon: A naturally occurring substance that interferes with the ability of viruses to reproduce. 
Interferon also boosts the immune system.
Jadi, siapakah yang memerlukan NutriFeron ini?
  • Individu yang ingin kukuhkan sistem imun.
  • Individu yang menghadapi masalah sistem imun.
  • Individu yang mendapati pengambilan vitamin C (dos lebih) tidak memberi kesan ke atas penyakit yang dihidapi.
  • Individu yang apabila sakit (demam), sakitnya (demamnya) akan berpanjangan melebihi seminggu.
  • Ibu menyusu, namun mendapati anaknya masih kerap demam, dan demam berpanjangan. (sumber: diarivitamin)

  • Nak try? Jgn lambat2, nnti abis.
    Pm me k.

    Lotsa love,
    Nad
    Shaklee id 907605

    No comments:

    Post a Comment